Dearie Journey


Disclaimer

Assalamualaikum earthlings! Iekara is me. Feel free to read my post. Do follow me and leave ur footprint on my shoutbox.



Thursday 29 March 2012 | 14:50 | 0 ♥
Assalamualaikum , lately I've been crazy in creating poem but I only have learn how to make a poem in Malay , English not yet .. but tunggu je , ade rezeki and peluang nnty ade lah tu :D

Haha , although im not a pure literature student , but i'm kinda admire this and actually good in this ..
 * takde niat nak berlagak *
just nak share bakat ..

#tak mau baca , boleh angkat kaki , kalau tak saya bagi kaki tipu2 nanti aka pseudopodia ..
okay , cukup lah pasal bio ..
hew hew ..

bukan apa merapu meraban nie ..
orang duduk kat office mama and nothing to do ..
and semua orang pergi meeting ,
so , kita enjoy XD
macam office nie gue punya .. hahaha .. berangan jap ..
haish , sapa yang dah baca sampai sini , mesty rasa fed up macam nak baling kerusi meja je dekat aku kan ..
hehe , relax2 :P

okay , berkat kesabaran , nah , another puisi ikhlas untuk anda semua yang rasanya sedang dilamun cinta ..
ehem , cinta kepada Allah ya sayang2 semua ;) 

Telah kunyatakan kepada angin
betapa indahnya merpati
mengembangkan sayapnya
lalu melepaskan diri
menghempas kepulauan awan 
dan melayang-layang
ke angkasa .

Bebas lepas
nikmatnya bersama meniti pelangi
mewarnai panorama
bersama cahaya menerangi
alam semesta .

Telah kubisikkan kepada desir ombak
betapa merdunya rengekan
tautan gigi air
berlumba meminta buih memutih
mendasari seluruh
hamparan menghijau
semakin membiru jauh
ke tengah .

Tenang , lega
sambil ikan-ikan meruntun pantai
mewarnai senario alam semulajadi .

Ya Tuhan
sesungguhnya aku telah jatuh cinta
aku telah jatuh cinta
kepadanya
Aku telah jatuh cinta kepadaMu .

*enjoy*






|


© 2012 Atikah Roslan. Code thanks to OhMissLinda.Re-edited by NayliIdzwati. With little helped of CikGee