Dearie Journey


Disclaimer

Assalamualaikum earthlings! Iekara is me. Feel free to read my post. Do follow me and leave ur footprint on my shoutbox.

Sekadar renungan bersama



Thursday 29 March 2012 | 22:12 | 0 ♥

Assalamualaikum ..
Hari nie banyak post kan ..
Tapi nak share jugak dari seorang senior nie :-

Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

Andai jarak fizikal yg anda fikirkan, maka anda salah.
Jarak itu seharusnya jarak fizikal dan jarak dari segi mental juga.
Andai anda jauh dari segi fizikal, tetapi sentiasa berkomunikasi melalui media elektronik, maka jarak itu tidak sempurna.

Seharusnya, apabila jarak ini wujud, anda isikan jarak itu dengan cinta yg tulus kepada Allah S.W.T. MasyaAllah.. Itu lebih indah. Disaat anda menjadikan cinta kepada Allah itu cinta yg utama, ketahuilah bahawa hati anda akan senang utk mengingati Allah dan sukar utk syaitan membisikkan kata2 rindu yg pada hakikatnya adalah nafsu.



|


© 2012 Atikah Roslan. Code thanks to OhMissLinda.Re-edited by NayliIdzwati. With little helped of CikGee